Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
..

 

Με αφορμή τα δημοσιεύματα και την ανακοινωθείσα έρευνα της δικαιοσύνης  για δωροληψία  και τις μεθοδεύσεις της ηγεσίας του τ. Υπ. Αιγαίου σε θέματα επιδοτήσεων  για τις άγονες γραμμές, ο βουλευτής του Νομού Λέσβου του ΠΑΣΟΚ και τ. Υπουργός Νίκος Σηφουνάκης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Δεν υπάρχει νησιώτης που να μην έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια την διάλυση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και την ένταση της απομόνωσης των νησιών. Έχω καταγγείλει κατ' επανάληψη, από το καλοκαίρι του 2005 – και τα ντοκουμέντα υπάρχουν – την πολιτική διάλυσης της ακτοπλοϊκής επικοινωνίας στο Αιγαίο και της απαράδεκτης συνδιαλλαγής ακτοπλοϊκών εταιρειών που προσδιόριζαν ακόμα και τα  δρομολόγια  της άγονης γραμμής κατά το δοκούν. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. με πρωταγωνιστή τον τ. Υπουργό Αιγαίου Αριστοτέλη Παυλίδη απλώς υλοποιούσαν τα υποδεικνυόμενα  προγράμματα από τους «ημετέρους».
Προσωπικά εύχομαι να μην ισχύουν τα όσα καταγγέλλει ο κ. Μανούσης για τον κ. Παυλίδη γιατί θα είναι ένα ακόμα βαρύ πλήγμα στην εναπομένουσα αξιοπιστία της Κυβέρνησης.  Όμως ο κ. Παυλίδης έχει τεράστιες ευθύνες για την άθλια κατάσταση στην ακτοπλοΐα και τα φαινόμενα διαπλοκής. Ακύρωσε με το έτσι θέλω, δρομολογημένο πρόγραμμα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με νέα υπερσύγχρονα πλοία, το οποίο μάλιστα είχε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της αρμόδιας τότε Επιτροπής  Μεταφορών.
Σαμποτάρισε και ακύρωσε, με προκλητικό τρόπο, διαγωνισμούς που είχαν δρομολογηθεί για ναυπήγηση υπερσύγχρονων και ταχύτατων πλοίων  με το σύστημα  P.F.I. (Private Financial Intiative) για δρομολόγηση τους στις άγονες γραμμές.
Τα νησιά και  οι Αιγαιοπελαγίτες  θα είχαν πραγματικά ανακουφιστεί αν προχωρούσε το πρόγραμμα που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Μεταφορών για λογαριασμό του τ. Υπουργείου Αιγαίου την περίοδο 2000-2004. Τα κυκλώματα  που σήμερα λυμαίνονται τις επιδοτήσεις με τα υπέργηρα σκάφη, θα είχαν αφανιστεί, η διαπλοκή για τις άγονες γραμμές θα είχε χτυπηθεί και κυρίως θα είχαν περιοριστεί αισθητά τα καρτέλ που επιβάλλουν τις απαράδεκτα υψηλές τιμές των ναύλων για τα νησιά.
Προσωπικά παρέδωσα στον κ. Παυλίδη τον Μάρτιο του 2004 το έτοιμο και εγκεκριμένο από την Ε.Ε. πρόγραμμα για την οριστική επίλυση του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και τον Απρίλιο του 2005 στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.
Όμως ο κ. Παυλίδης αλλά και συνολικά η κυβέρνηση, έπαιξαν το παιχνίδι με σημαδεμένα χαρτιά και με γαλάζιους ακτοπλόους. Τις διαδικασίες αυτές και πάλι τις κατήγγειλα δημόσια και τεκμηριωμένα από το καλοκαίρι του 2005, καθώς και  συγκεκριμένες προτιμησιακές συμβάσεις που σύναψε το Υπουργείο Αιγαίο – επί θητείας του κ. Παυλίδη – με τον «γαλάζιο» κ. Μανούση.
Ο Υπουργός Αιγαίου, η  Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός, παρόλο που ο κόσμος στέναζε στα λιμάνια, δεν  έβλεπαν και δεν άκουγαν τα όσα άθλια και περίεργα συνέβαιναν με τις συμβάσεις για τις άγονες γραμμές,. Θα αναμένουμε την δικαστική έρευνα, όμως   ο Πρωθυπουργός που παρά τις καταγγελίες διατηρούσε  στην θέση του για τρία ολόκληρα χρόνια τον τ. Υπουργό Αιγαίου, οφείλει να αναλάβει όλες τις πολιτικές ευθύνες για την αθλιότητα που δημιουργήθηκε.
Επιλήψιμα ονόματα, ημερομηνίες, συμβάσεις έχουν δοθεί από μένα τον ίδιο στην δημοσιότητα.
Είναι ώρα να ξεκαθαρίσει η κόπρος του Αυγείου και τα νησιά να αποκτήσουν επιτέλους σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές, το δικαιούνται».